Teknoloji

GTA Yapımcısı: Aslında Bir Dinozor Olacaktık…

21 Ekim 1997 tarihi, görüntü oyun dünyası için yeni bir devrin başlamasını sağladı. Çünkü bu tarihte, bugün milyonlarca satan Grand Theft Auto serisinin (GTA) birinci oyunu piyasaya sürüldü. Lakin o dönemler DMA Design (şimdiki Rockstar North) isimli takım tarafından geliştirilen ve ASC Games tarafından piyasaya sürülen oyunun bugünlere gelebileceğine kimse inanmamış üzere görünüyor.

1999 yılında yayınlanan GTA 2’nin yapımcılığını üstlenen Colin Macdonald, verdiği bir röportajda dikkat çeken açıklamalar yaptı. Yapılan açıklamalar, tam anlamıyla itiraf niteliğindeydi. Gelin hep birlikte, Macdonald’ın GTA ile ilgili yaptığı açıklamalara bakalım.

GTA, dinozor olup binaları yıktığımız bir oyun olacakmış…

GTA yapımcısına nazaran oyun, birinci periyotlarında hırsızlığın, otomobillerin ve hatta insanların olmadığı bir yapıya sahipti. Geliştirme kademesindeki oyunda bir dinozorun yönetildiğini anlatan Macdonald, oyundaki emelin bu dinozorla binaları yıkmak olduğunu tabir ediyor. Bugün geldiğimiz noktada ise bambaşka konulara odaklanan bir oyun görüyoruz…

DMA Design, GTA’nın başarılı olacağına ihtimal vermemiş!

 

*GTA 1, kuş bakışı kamera açısına sahipti ve üstte gördüğünüz üzere kolay bir yapısı vardı.

Colin Macdonald tarafından yapılan açıklamaya göre DMA Design, o yıllarda sadece işçinin katıldığı bir anket yapmıştı. Bu ankete göre “başarılı olamama ihtimali en yüksek olan oyun” Grand Theft Auto’ydu. Bunun nedenlerini anlatan yapımcı, oyunun buglarla dolu olduğunu, sadece birkaç dakika kesintisiz oynanabildiğini ifade ediyor. GTA 1, çöküp duran ve dikiş tutmayan bir yapıya sahipmiş.

Benim favorim 2001’de yayınlanan GTA 3. Pekala sizin favori GTA oyununuz hangisi? 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu